Explicació de les 4 metàfores dels ordinadors en l'educació
1. La metàfora tutorial: L'ordinador com a tutor
L’ordinador fa un tutorial de l’aprenentatge de l'alumne. L’utilitat d’això es que Interacció entre l’alumne i l’ordinador
Aconsegueix la individualització del procés d'aprenentatge.
Un exemple d'aquest tipus de programa seria Entrena't per llegir o bé les activitats de JClic. Visita i prova.
Un nivell més senzill de l'ordinador com a tutorial el prodríem trobar a youtube, per exemple Com fer un bloc?
Un nivell més senzill de l'ordinador com a tutorial el prodríem trobar a youtube, per exemple Com fer un bloc?
2. La metàfora de la construcció: l’ordinador com a alumne
L’estudiant és el que te el control, a través de l'observació i exploració experimenta les utilitats de l'ordinador. Això és el micromon de Seymour Papert.
Una evolució del llenguatge Logo és Scratch. Imagina, programa i comparteix.
3. La metàfora del laboratorio: l’ordinador com simulador
És una manera d'aprendre similar a la que va crear com he dit anteriorment, Seymour Papert. Els sistemes d'aquest però són de forma tancada i no es poden afegir paràmetres.
A continuació podeu veure un exemple que trobem al programa Crayon Physics
4. La metàfora de la caixa d’eines: l’ordinador com a eina
Els infants haurien de treballar amb una eina, en aquest cas l’ordinador, que els permeti gestionar i a l'hora aprenen a usar eines de suport. L’ordinador actua com a un amplificador de l’experiència d’escriure, dibuixar, classificar. Permet fer aquestes tasques de forma estimulant i eficaç.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada