diumenge, 23 de desembre del 2012

Les 4 metàfores dels ordinadors en l'educació


Explicació de les 4 metàfores dels ordinadors en l'educació

1. La metàfora tutorial: L'ordinador com a tutor

L’ordinador fa un tutorial de l’aprenentatge de l'alumne. L’utilitat d’això es que  Interacció entre l’alumne i l’ordinador
Aconsegueix la individualització del procés d'aprenentatge.

Un exemple d'aquest tipus de programa seria Entrena't per llegir o bé les activitats de JClic. Visita i prova.

Un nivell més senzill de l'ordinador com a tutorial el prodríem trobar a youtube, per exemple Com fer un bloc?



2. La metàfora de la construcció: l’ordinador com a alumne

L’estudiant és el que te el control, a través de l'observació i exploració experimenta les utilitats de l'ordinador. Això és el micromon de Seymour Papert. 

Una evolució del llenguatge Logo és Scratch. Imagina, programa i comparteix.

                               
3. La metàfora del laboratorio: l’ordinador com simulador

És una manera d'aprendre similar a la que va crear com he dit anteriorment, Seymour Papert. Els sistemes d'aquest però són de forma tancada i no es poden afegir paràmetres.


A continuació podeu veure un exemple que trobem al programa Crayon Physics



4. La metàfora de la caixa d’eines: l’ordinador com a eina 

Els infants haurien de treballar amb una eina, en aquest cas l’ordinador, que els permeti gestionar i a l'hora aprenen a usar eines de suport. L’ordinador actua com a un amplificador de l’experiència d’escriure, dibuixar, classificar. Permet fer aquestes tasques de forma estimulant i eficaç.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada